Obalona teoria cierpliwości

Nigdy nie daj się sprowokować, wyprowadzić z równowagi, dać upust swojej słabości i tym podobnym przy dziecku… 

No dobra, dobra, a co jeśli mam gorszy dzień, wtedy to trudno o stoicki spokój. Ciekawa jestem czy sam Zenio, twórca opanowanej filozofii byłby taki niewzruszony. Pewnie dzieci nie miał i to dlatego.

Dzień zły. Od rana wszystko mi z rąk leci. Najpierw wazon, który z nami od początku, od pierwszego kąta…  taki był ładny pomarańczowy. Był, już go nie ma.  Podobny los spotkał szklankę chowaną w pośpiechu  do zmywarki wraz ze stertą naczyń, rozprysła się w drobny mak.Chwytam więc szybko za odkurzacz coby Mały Człowiek nie zrobił sobie kuku. To była chwila, oglądał bajkę, a kiedy wróciłam cały dywan, telewizor był poświęcony kaszką bananową jeszcze w proszku. Moja niczym niezmącona cierpliwość została wystawiona na próbę, której nie przeszłam. Wiedział, że jestem wściekła, zastygł jak posąg. Krzyknęłam:  Coś tu narobił? Synek, wczoraj całe mieszkanie wysprzątałam,  a ty …. do tego  musiałeś  tą najdroższą trzeba było choć wziąć gruszkową, co nią plujesz i jeść nie chcesz. Cisza, nadal niepewny wzrok. Ja znów za odkurzacz i wciągam kaszę. Próbuje mnie rozbroić pokazując wszystkie zęby na przedzie albo ma z matki zaciesz. Jeśli to pierwsze, to znów mu się udaje, uśmiecham się, a w środku śmieję się do rozpuku z tej całej sytuacji. Sprzątając powtarzam sobie w duchu ład wokół mnie ład we mnie, ład wokół mnie ład we mnie…. Dżisas, ale ja jestem niepoukładana….

4 thoughts on “Obalona teoria cierpliwości

  1. u mnie ostatnio co raz częściej zdarzaja sie takie sytuacje, gdzie trace cierpliwość.
    a lamentowalam jak był młodszy, że rozrabia! haha.. nie wiedzialam co mnie czeka:/

Skomentuj

