Słoik jest w połowie pusty albo pełny

Wszystko przez tatowego, który słoikiem był od czasów studenckich i mnie tu ściągnął. Wielu  nam powtarzało, że łatwo nie będzie bo sami jak ten kciuk z serdecznym będziemy mogli liczyć tylko na siebie. Dziwili się, że strach nas nie przerasta i obserwowali nasze pierwsze próby uwicia sobie gniazdka. Przypominały one nieco wspinaczkę budynkową po kulturalno naukowych ścianach pałacu. Nigdy nie mierzyliśmy  dotrzeć na sam szczyt by nachapać się do woli. Chcieliśmy i chcemy normalnie żyć, to wszystko.

Bez tytułuRaz czuje się słoikiem w połowie pustym, raz pełnym. Czasem mam jednak wątpliwość i zdaje mi się, że tylko mały włos dzieli od stołecznego upadku w drobny mak. Niektórzy twierdzą, że nie ma sytuacji bez wyjścia. A co jeśli najbliższe wyjście awaryjne jest hen hen daleko, za górami, za lasami, za rzekamii? wtedy pytam się siebie czy ja aby jestem w dobrej bajce i czy mi się co nie pokiełbasiło.

W połowie Pusty

gdy zaglądam do portfela i myślę ile zostało w śwince (tak na wszelki wielki) jakby przyszło ją ubić,

gdy Mały Człowiek choruje i albo tatowy albo ja ryzykuje w pracy zielonym papierem obawiając się o chwiejną posadkę ( bo stabilnych to chyba już nie ma, przynajmniej nie w naszej bajce)

W połowie Pełny

gdy patrzę na swój mały przytulny kąt, w którym znajduję miłość, radość, zrozumienie, szczęście

w takich chwilach myślę, że takich fafnaście jak nas troje to nie ma nigdzie i coby się nie działo damy radę…

11 thoughts on “Słoik jest w połowie pusty albo pełny

  1. Mam podobną sytuację. Nasze gniazdko jest dość daleko od mojej czy męża rodziny. I oczywiste pytanie: jak my sobie damy radę tak daleko…
    Ale najważniejsze to dostrzegać tę pełną połowę i codzienne „małe szczęścia”.

Skomentuj

